lördag 28 augusti 2010

Spillpapper

Inom scrapvärlden kallas ju ett papper spillpapper så fort man skurit i det. Jag har haft väldigt mycket spillpapper. Tidigare har jag bara låtit dem vara tills jag har tröttnat då jag slängt dem. Nu bestämde jag mig för att vara lite mer strukturerad så jag har skurit upp dem i bestämda längder.

Designark respektive cardstock
12 x 6
6 x 6
6 x 3
6 x 2
4 x 3
4 x 2

Jag hoppas att detta medför att jag kommer att använda dessa papper mer. Alla papper är väldigt fina.



Detta borde nästan räknas som ett alster för det har tagit mig tre kvällar att skära upp allt.

5 kommentarer:

  1. Vilken smart ide. Och vad mycket papper!
    Jag tycker det kan räknas som ett alster ;)
    Anna

    SvaraRadera
  2. Wow!!!
    Vilket jobb! Jag har bara två varianter av spillbitar.
    1. De som är 15x15 eller större
    2. De som är mindre än 15x15...

    Detta system är även indelat i två varianter:
    1. Cardstock enligt variant 1 resp 2.
    2. Mönstrat papper enligt varant 1 resp 2.

    Hi hi
    Kram

    SvaraRadera
  3. WOW.. Vilket jobb! Så mkt spill har inte jag.. Jag kör samma variant som Maiden! En kartong för större bitar och en för mindre.. Där tittar jag ofta och barnen använder det till sina layouter och kort. Än så länge,(efter 2 års användande av lådorna) så kan jag fortfarande stänga dem.. Det känns bra!

    SvaraRadera
  4. Wow! Så organiserad är jag inte... fast jag har iaf ett system och använder mitt spill. Jag har cs-bitar i plastkuvert efter färg (några huvudgrupper, rosa/lila/röd delar tex kuvert liksom blå/grön), de står på mitt pysselbord. I mappvagnen har jag först hela mönstrade i en hängmapp, bakom dem står en plastficka med spillet och i mappen bakom står hela cardstock. Det funkar faktiskt rätt bra för mig, då kommer jag ihåg att rota igenom småbitarna med mönstrat också.

    SvaraRadera
  5. WOW!! Smart lösning på att hålla koll på sitt spill och faktiskt använda det!

    SvaraRadera