fredag 27 augusti 2010

Gäst-DT för Pyssloteket

Som DT får man ju paket som man skall skapa av och ibland får man färger som är mer eller mindre utmanande. Jag har själv svårt för orange. Fast nu när jag gjorde den här asken så tycker jag att färgen orange är väldigt uppiggande. Man blir glad av orange.




Jag har blivit inspirerad av Carolas resväska men här har jag ändrat måtten på väskan. Det går ju att göra hur liten eller hur stor väska man vill. Kika in på Camillas blogg om du vill ha en demonstration i hur man går tillväga steg-för-steg.

Jag har gjort stommen i grön cardstock och sedan har jag klätt sidorna med designark. Därefter har jag limmat ihop de två delarna med en bit designark i botten.
Handtagen går att göra på olika sätt. Här gjorde jag hål rakt igenom och knöt ihop banden inuti asken. Som låsanordning har jag använt en bit räfflat papper.

Materiallista finns på Pysslotekets inspirationsblogg.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Superläcker! Å jag älskar orange - tycker alltid att man blir glad av den färgen! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. jätte snyggt :p och mycket annat gott :D finns det här :D

    SvaraRadera