torsdag 2 juli 2015

Kort 2015 - Bidrag till Hobbyworlds månadsutmaning och avslutningskort

Det är hur underbart som helst ute! Solen skiner, värmen har kommit, potatisen blommar, jordgubbarna börjar mogna, sockerärtorna har fått vara ifred än så länge, mördarsniglar/ skogssniglarna börjar minska (hoppas jag). Livet är så där bra som det bara kan vara på sommaren.

Fast jag är lite sorgsen även om det inte är olyckligt eller negativt. Vår lille kille ska sluta förskolan och börja förskoleklass i skolan till hösten. Det känns så märkligt. Jag tycker att jag försöker ta tillvara på tiden men vart tog den egentligen vägen? Vad hände?

Ma går liksom sin syster i Sveriges bästa förskola. Det är jag helt övertygad om. Under fyra år har det inte varit en enda dag som han sagt att han inte vill gå till förskolan. En gång när han blev intervjuad av pedagogerna om varför han är på förskolan hade han svarat: Bara för att jag vill och för att jag tycker att det är roligt. Jag märker att han är lite låg och allvarlig (lite som Alfons Åberg) men jag undrar inte om jag tycker att det är ännu värre?

Idag gav vi avskedspresenter till pedagogerna på hans avdelning och till husets kokerska (säkert Sveriges bästa!). Ma hade sagt att han skulle förbereda korten när jag fixar presenterna. Riktigt så blev det inte utan jag knåpade ihop korten igår kväll. Använde mig då av Hobbyworlds fina skiss för juli månad som är skissad av Katja/ Mezzanotte. Tack för inspiration Katja!

Här är skissen:


Här är mina bidrag. Å då jag vet att reglerna är enkla men stenhårda så väljer jag ut det sista kortet som mitt bidrag, dvs det som det står Happy Place på. Jag är övertygad om att Ma kommer att minnas sina förskoleår som ett "Happy Place".





4 kommentarer:

  1. Vilket otroligt ljuvligt kort!
    Tack för att du är med och tävlar med oss på Hobbyworld.
    Mvh/Helén

    SvaraRadera
  2. Supersöta kort!! Jag förstår din oro/sorgsenhet - men det kommer säkert att bli så bra!! :D

    Tack för att du är med i Hobbyworlds juliutmaning!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
  3. Superfina kort! Och du, det kommer säkert gå kanonbra! <3


    Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  4. En riktig härlig tolkning i fina harmoniska färger du har gjort.

    Så roligt att du är med och tolkar min skiss inne på Hobbyworlds blogg.
    Kram Katja/ Mezzanotte

    SvaraRadera