söndag 2 december 2012

Altrat 2012 - Pepparkakshus och adventskalendrar

Det har varit full fart hela veckan i pysslets tecken.

Min man har gjort det årliga pepparkakshuset som är en miniatyr av vårt hus. I år har vi utökat familjen med en liten tjej så nu är vi fyra pepparkaksgubbar och gummor på altanen. Lillkillen är glad för i år fick han hjälpa pappa - att äta stop som han säger.



Själv har jag färdigställt två julkalendrar, en till min man och en till vår lille kille. Lilltjejen får ingen i år. Jag köpte en "färdig" kalender till lillkillen. Färdig och färdig. Jag fick sy en himla massa och beskrivningen var ofullständig så jag hittade på egna lösningar.



Tomten hänger på en av våra innerdörrar nu. Vi har bestämt oss för att bara lägga i ett paket i taget och med dagens erfarenheter var det ett klokt beslut. Vi har 24 små presenter som väntar på att bli öppnade dag för dag.

Min man får olika kalendrar varje år. Då han tjatar om att jag samlar på mig grejer och att vi inte har plats har jag tänkt minimalistiskt. Det blev ett minialbum. Det är rätt personligt med bilder och små hälsningar. Varje dag finns det även någon mening om julen. Självfallet finns det 24 små presenter till honom också.




Båda två blev väldigt glada så det kändes självfallet roligt. Vad fick jag?


Ha en fin pysselvecka!

1 kommentar:

  1. Oh, vad ni varit pyssliga! En sån Triss kalender skulle jag vilja ha med:)

    SvaraRadera