torsdag 17 maj 2012

Kort 2012 - Theodors dop

En kär liten släkting döptes i helgen. Det var ett väldigt fint dop, riktigt avslappnat och verkligen riktat till barnet. Vi sjöng t o m "Imse vimse spindel"! Jag gjorde ett kort, ett av de få jag lyckas producera det här året - så här långt. Det ska bli mera! Håller för närvarande på att flytta på pysselrummet från ovanvåningen till nedervåningen och minskar ytan med 75%! Gör jag av med grejer? Nä! Jag är bara mer "yteffektiv". Det går faktiskt att stuva ihop det. Det kommer att bli ännu bättre! Tredje gången gillt! Först fick jag flytta ut från "originalpysselrummet", dvs skälet till att vi byggde ut. Sedan har jag fått stuva om allt i ett i och för sig väl tilltaget rum med alldeles för många vinklar och vrår, vilket gör att jag bara använder det som finns på skrivbordet. Slutligen - för det är väl sista gången jag får flytta pysslet? - så hamnar jag i ett delat rum, halva arbetsrum, halva pysselrum. Nåja, jag har iallafall kvar pysslet. Det är INTE illa!!! Jag ser positivt på det framtida pysslandet! Tillbaka till Theodor:
På insidan fanns bl a Peter LeMarcs "Önskan". Den är så vacker! Jag önskar dig inte guld, mitt barn ej heller pengar och makt. Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för det du har sagt. Jag önskar dig inte en stenfri väg, men kraften att vägen gå. Jag önskar dig vänner i rikligt mått och vänner att lita på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar