fredag 11 mars 2011

DT för Pyssloteket - en grattisask

Jag gillar att göra askar. Det är både roligt att vika och dekorera. Det går att variera i oändlighet. Här har jag tänkt mig att mottagaren fyller år och att asken skall innehålla en överraskning. Locket är dekorerat med blommor i olika toner av gult och orange. Några filtfjärilar flyger omkring och en liten insekt. Jag har klippt ut detaljer från designarket som blev kvar när jag hade gjort grundasken (både insekten och "diamanten"). Jag använde ett cardstock som botten för de är oftast lite kraftigare än designarken. Tårtpapper är populärt och bryter av från mer avancerade dekorationer.



Kika in på Pysslotekets inspirationsblogg för fler bilder, beskrivning och materiallista.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar