söndag 13 februari 2011

Privat Prat 2011 - Friskluftsförgiftning

Vilken underbar helg! Vilken underbar söndag! Vilken sol! Härligt!

Jag kommer att sova gott i natt. Det känner jag på mig redan. Begav mig ut vid 10-tiden för att åka lite längdskidor. Det har jag inte gjort på en sisådär fem år. Spåren utanför huset var väldigt fina. Skidorna hade någon gammal valla kvar och den fungerade fint den också. Så det var bara att sätta igång. Det gjorde jag. Det var några som gled förbi mig och jag gled förbi ett gäng jag med. Tekniken var väl inte hundra utan det kändes som armarna arbetade mer än benen. Åkte en fyra varv och ett fjärdels varv extra. Det är väl en cirka 9-10 km. Hem och duscha och sedan blev det promenad med M. Vi gick tur och retur Ekerö Centrum. Det är cirka 8 km. Så här mycket har jag inte tränat sedan 2007. Jag lär vakna med en härlig träningsvärk. Hoppas jag kommer ner för trappan. Jag har gjort mitt idag.

Nu är det dags för semmelbak. Jag testar ett gammalt recept där man gör degen i två omgångar. Återkommer om det blir lyckat. Då kanske jag publicerar receptet...

Ha en trevlig söndageftermiddag och kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar