lördag 4 december 2010

Privat prat 2010 - Lördagsreflektioner

Efter en hektisk vecka så är det äntligen lördag. En härlig dag för allehanda aktiviteter. Idag skiner solen. Synd att M. har fått feber. Det blir ingen gemensam promenad i det vackra vädret. Däremot skall jag försöka komma ut och gå lite.

Nu har det kommit mycket snö. Flera kommuner i landet har gjort av med hela årets snöröjningsbudget. Jag undrar just hur stor den budgeten kan ha varit? Eller räknar man med att det börjar snöa först i januari? Hos oss är det ett tunt is- och snötäcke på vattnet. Alla båtar har tagits upp för vinterförvaring och alla bojor är täckta av snö. Snöröjningsansvarige i huset är ute och skottar. Jag är så glad för att jag är gift med en man som inte bara pratar utan faktiskt utför saker.

På TV pratade de om julstress, att vi försöker lägga till aktiviteter varje år för att överglänsa förra årets julafton. Det brukar sluta med att vi ändå måste plocka bort bitar för att inte tiden räcker till. Det vanligaste är också att vi tror att alla andra hinner med men så är det inte.

Jag plockade bort vissna blad från pelargonerna idag. De blir ju lätt bleka under vinterhalvåret. Men se, några av våra pelargoner bjuder på blommor. Rosa och vita...





Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig lördagsreflektion Nina!! Stor kram till dej!

    SvaraRadera