fredag 13 augusti 2010

Gäst-DT för Pyssloteket

Veckans bidrag ser ut så här i form av Grattis x 2.



Kort 1: Det första kortet är 6' x 6' och dubbelt. Denna variant brukar man använda för att ta tillvara på spillbitar men det går ju också bra att göra mönster med vackra papper. Jag har klippt ut bitar som är 1,4' x 1,4'. Alla bitarna är chalkade med brun distress ink. Klisterbokstäverna är också chalkade med samma färg. Sedan klippte jag ut "gångjärn" som jag veckade.



Kort 2: Det andra kortet kan man göra både liggande och stående. Det är ett halvt cardstockark. Sedan har jag bigat på 2' och 8'. Här har jag klistrat fast band under designarken för att kunna "låsa" kortet när det är klart. Blomman är byggd med Tim Holtz blomdies som jag chalkat med brun distress ink och i mitten har jag klistrat fast en ros. Här har jag häftat fast spetsen i designarket som jag därefter klistrat fast på kortet. Då slipper man se baksidan på häftklmararna inne i kortet. I kortet har jag skurit ut en textruta som jag både chalkat och dekorerat med glitterlim.

Materiallista för korten, vänligen se Pysslotekets inspirationsblogg.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att kika in här =)

    Du har verkligen en mysig stil!

    Tack! för kommentaren.

    kram

    SvaraRadera
  2. jätteläckert. Liftvarning på det!! ;-)

    SvaraRadera