fredag 23 juli 2010

Gäst-DT för Pyssloteket

De mönstrade arken från DCVW ger upphov till en massa olika idéer. Här har jag "altrat" en snabbkaffeburk.







Det här är ett bra sätt att använda småstumpar av band, några övergivna bling bling, ett halvt pappersark eller annat. Det blir så lätt att man samlar på sig material som sedan samlar damm i ett hörn.

Jag har klistrat fast allt på ett cardstock innan jag limmade fast det på burken. Jag klippte ut bokstäver och vissa dekorerade jag med bling eller band. Vissa är tejpade och vissa är häftade. Att häfta fast band kan ibland vara enklare då vissa band lossnar när man fäster det med tejp eller lim. Etiketten har jag färgat in med Distress Ink och sedan klistrat på bokstäver. Pyssloteket har nyligen fått en leverans av olika bokstäver. Kika in i butiken eller webbutiken.

Trevlig helg!

1 kommentar: