fredag 16 juli 2010

Gäst-DT för Pyssloteket

Mitt bidrag denna veckan är ett grattiskort. Här har jag jobbat med olika tekniker. Jag har sytt, häftat, limmat, klistrat, tejpat och knytit samt chalkat.




Det är ett dubbelsidigt kort men en kartongliknande botten med smala ränder. Jag började med att häfta fast det blåa organzabandet på det bruna pappret innan jag klistrade fast det på kortstommen.

Det mönstrade pappret har jag sytt med en guldsöm. När man syr med guldtråd (eller annan metalltråd) så skall man använda en bomullstråd som undertråd, annars går tråden av hela tiden. Gissa om jag svurit många gånger innan en trevlig dam i en sybehörsaffär tipsade mig om det?!!

Grattistexten är ett QK-alfabet, Khaki, som jag klistrat på en rektangel (baksidan av det mönstrade arket) och på en etikett som jag stansat ut (Tim Holtz).

Tissuetape (med noterna) från Tim Holtz var en spännande nyhet. Den är väldigt enkel att jobba med och har en matt yta. Känns faktiskt lite tygliknande. Pyssloteket har flera olika mönster inne i butiken just nu.

Att använda olika band och spets livar upp ett kort. Här har jag knytit fast en metalldekoration i spetsen med likadan guldtråd som jag sydde med.

Blomman är två olika filtblommor som jag satt ihop med en brad.

Istället för band som stänganordning har jag här använt en klänypa.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar