onsdag 26 maj 2010

Kort 2010 - Grattis 8 år

Det blir glesare mellan pysselstunderna. Här är mitt senaste alster.







Jag har satt ihop fyra tändsticksaskar som jag målat med vit akryfärg. De är sedan klädda med mönstrat papper och i varje ask sitter en brad med ett huvud som man kan knyta ett band på. De har säkert ett speciellt namn men det vet jag inte.
Sedan har jag klätt de fyra askarna med pappret och limmat på ett "vanligt" dubbelsidigt kort som jag dekorerat. Blommor är från YouDo och Prima Marketing. Fjärilstansen kommer från Martha Stewart. Det går att embossa olika mönster men den funktionen tyckte jag var värdelös. Kortet stängs med en magnetknäppning där jag dolt den ena delen under kortet och den andra under fjärilen. Då det är en person som fyller 8 år har jag lagt 8 pysselsaker i varje ask. Grattis i förskott får jag säga.

2 kommentarer:

  1. Klappar händerna i förtjustning!! Underbart vackert kort/ask. :D
    Kram!

    SvaraRadera
  2. jättefint :D
    rådiggar :D

    Loopybrads heter väl såna
    kram

    SvaraRadera