onsdag 3 mars 2010

Kortinspiration - Utmaning 15

Nu hoppar jag på utmaningarna på Kortinspiration igen efter några veckors uppehåll.

Nu är det dags för en ny utmaning, ”3x3”
- Använd tre olika stämpelmotiv på kortet (både ”figurer” och texter räknas som stämpelmotiv)
- Använd tre olika mönstrade papper
- Använd tre olika slags dekorationer (däremot kan man använda fritt antal avvar och en av de tre olika dekorationerna – t ex 5 blommor, 1 knapp och 7 blingstenar = 3 olika slags dekorationer)
Här är min tolkning:






Jag har gjort ett dubbelsidigt kort och använt mönstrade ark frånWebster's Pages, ett av mina favoritmärken. Det är från serien Nature's Storybook. De är så dekorerade så att det känns nästan onödigt attdekorera mer. Stämplarna på framsidan kommer från Inkido, både Hjärtliga gratulationer och fjärilsstämpeln. Jag har använt dark brown som stämpelfärg. Texten har jag även embossat med Inkidos Klar (en klar favorit). Blommor och blad är från Prima Marketing. Bling bling är från You Do. Jag har gjort symaskinsstygn med en tunn brun penna från Staedler. På insidorna har jag endast stämplat på vänstra sidan med en stämpel från Prima Marketing (embossat den mellersta) och gjort symaskinsstygn. På baksidan har jag lämnat spår efter mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar